How does the disinterest of parents influence the learning of their children?

 

How does the disinterest of parents influence the learning of their children?

One as a teacher has different groups, third grade group "B" or first group "D". Likewise, we have different types of students, that is, we have some who learn in a different way, classifying them as the one who learns quickly with a single explanation, the one who looks for his way of learning by himself, the one who supports himself with another partner, the who possibly only cops and stays that way, also the one who only memorizes and finally the one who wants to learn, but has a hard time and does not understand, even if he reviews it 2 or more times.

There is the case of a primary school girl, she is in first grade, last year she left kindergarten. She has an excellent teacher who is dedicated to her work and wants her students to learn. Since the girl went to kindergarten, her parents did not try to take her to school. If there was a party, they preferred to take her to school, because the girl would throw a tantrum and not go, and her mother also sells tortillas on Wednesdays, so that day she was taken to the square because there was no one to bring her. In the same way, as the girl missed a lot of school, the parents did not worry about helping her do her homework, or that she would sit down to practice what she had done at school, that is, for the parents it was better than the girl I was playing that it will annoy them. In short, they were not interested in her daughter learning or in her going to school, and when they wanted the girl to do homework, the little girl did not care, and she threw a tantrum of not wanting to do anything. Then the parents resorted to other methods such as hitting, yelling at her or having her sit there until she did homework.

Today, the girl is in first grade, she doesn't know the letters, she barely recognizes the numbers, and she still can't read, not even spell. Her parents are still the same, her mother on Wednesdays doesn't even worry that she must help her daughter do her homework, her father leaves on weekends and doesn't help her. So how is it that a little girl will learn if, on the part of her parents, there is no interest. She will have an excellent teacher at school, but her parents don't make a point of motivating her daughter, the girl gets ahead, she will learn, but very slowly. And she herself in the course of time will feel frustrated.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

¿Cómo influye el desinterés de los padres en el aprendizaje de sus hijos?

Uno como maestra tienen diferentes grupos, que tercer grado grupo “B” o primero grupo “D”. Así mismo tenemos diferentes tipos de alumnos, es decir tenemos algunos que aprender de manera distinta, clasificar los como el que aprende rápidamente con una sola explicación, el que busca su manera de aprender por si solo, el que se apoya con otro compañero, el que posiblemente solo copea y así se queda, también el que solo memoriza y por último el que quiere aprender, pero le cuesta y no entiende, aunque lo repase 2 o más veces.

Está el caso de una niña de primaria, va en primero, el año pasado salió del kínder. Ella cuenta con una excelente maestra que es dedicada en su trabajo y busca que sus alumnos aprendan. Los padres desde que la chiquilla iba al kínder no se esforzaban por llevar la a la escuela, si había una fiesta preferían llevar sé que mandar a la escuela, que la niña hacía berrinche y no iba, y así mismo su mamá vende tortillas los miércoles, entonces ese día se la llevaba a la plaza porque no había quien la fuera a traer. Del mismo modo, cómo la niña faltaba mucho a la escuela, los padres no se preocupaban de ayudar a hacer su tarea, o que se sentará hacerla a practicar lo que había hecho en la escuela, es decir para los padres era mejor que la niña estuviera jugando a que los molestará. En pocas palabras, ellos no les interesaban que su hija aprendiera o que fuera a la escuela, y ya cuando querían que la niña hiciera tarea, la chiquilla no le importa y hacía berrinche de no querer hacer nada. Entonces los padres recurrían a otros métodos como los golpes, el gritar le o el tener la ahí sentada hasta que hiciera tarea.

Hoy en día, la chiquilla está en primero de primaria, ella no sé sabe las letras, apenas y reconoce los números, y aún no puede leer, ni siquiera deletrear. Los padres siguen igual, su mamá los miércoles ni siquiera se preocupa de que tiene que ayudarle a su hija hacer su tarea, su padre los fines de semana se va y no le ayuda. Entonces como es que una niña pequeña aprenderá si, por parte de sus padres no hay interés. Tendrá una excelente maestra en la escuela, pero mentiras sus papás no hagan el propósito para motivar a su hija, la niña salga adelante, aprenderá, pero de una manera muy lenta. Y ella misma en el transcurso del tiempo se sentirá frustrada.

Comentarios