What is it like to learn the multiplication tables of the number nine?

 

What is it like to learn the multiplication tables of the number nine?

Many of the students hate the multiplication tables and much more the table of the number nine. Personally, I love mathematics, since I was little, I was always very good and without a doubt in the third year of elementary school and I already knew all my multiplication tables. Our teacher Mrs. Sheppard told us that we had to know the multiplication tables that were fundamental in our academic development through the years until we left our studies. Since we were going to always use mathematics for the rest of our lives and every minute was mathematics.

As you have mentioned to me, many of the students hate mathematics, especially the table of the number nine and without thinking about it, it is one of the easiest tables that exist since there are two tips that can be given to learn from these tables. The first is to realize that the numbers or the results of these multiplication tables are repeated, that is, from 1 to 5, that is, 1 * 9, 2 * 9, 3 * 9, 4 * 9, 5 * 9 results are, 09 , 18, 27, 36, and 45. If we realize that only one number is being grabbed from each edge, now let's move on to the multiples of 6 * 9, 7 * 9, 8 * 9, 9 * 9, and 10 * 9 , its results are 54,63, 72, 81 and 90, what do I mean when I say the table of nine is one of the easiest tables that exist, we realize and analyze well our results of each multiple of this table are exchanged , I don't know example of table 2 * 9 and 9 * 9:

2 x 9 = 18

9 x 9 = 81

Deeply analyze the numbers, they only change places. Here the 2 x 9 = 18 and the 9 * 9 = 81, we have the number 18, in the table of the 2 * 9, and in the 9 * 9 they are 81, the numbers or their positions are only exchanged as in the following image:


I think the same for the other multiples there are, but keep in mind that this only applies to the table of 9.

Now moving on to another tip to learn the tables, you can use your fingers on your hand, at least that's how my third-grade teacher taught me, we have 5 fingers on each hand, 10 in total, just like me, nothing more than the numbers are exchanged we can also use our hands, again we use 18 and 81; in the table 2 * 9, equal to 18, it consists of lowering your finger number 2, when lowering it you leave a separation where you show a single finger on the left side and 8 fingers standing on the right side as in the following image:

If you notice, you can show the number 18, with one finger on the left side and 8 on the right side. And so, you can work with the other multiples of nine, and so little by little you can learn the multiples. I leave you the last example of 9 * 9 equal to 81.

You lower the finger number 9, and the result comes out, 8 from the left side and 1 from the right side, which together is equal to 81.

These are two ways to learn your multiplication tables of 9. I hope they have helped you.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

¿Cómo es aprender se las tablas de multiplicación del número nueve?

Mucho de los estudiantes odia las tablas de multiplicación y mucho más la tabla del número nueve. En mi persona yo amo las matemáticas, desde pequeña siempre fui muy buena y sin duda en tercer año de primaria y yo ya me sabía todas mis tablas de multiplicar. Nuestra maestra Mrs. Sheppard nos decía que teníamos que saber nos las tablas de multiplicar que eran fundamentales en nuestro desarrollo académico a través de los años hasta salir de nuestra carrera. Ya que las matemáticas las íbamos a utilizar por el resto de nuestra vida en todo momento y en cada minuto era matemáticas.

Cómo me haya mencionado muchos de los estudiantes odian las matemáticas en especial de la tabla del número nueve y sin pensarlo es una de las tablas más fáciles que existen ya que hay dos consejos que se pueden dar para aprender de estas tablas. El primero es darse cuenta que los números o los resultados de estas tablas de multiplicar se repiten es decir del 1 al 5, es decir 1 * 9, 2 * 9, 3* 9, 4 * 9, 5 * 9 resultados son, 09, 18, 27, 36, y 45. Si nos damos cuenta solo se va agarrando un número de cada orilla, ahora pasemos a los múltiplos de 6 * 9, 7 * 9, 8 * 9, 9 * 9, y 10 * 9, sus resultados son 54,63, 72, 81 y 90, qué me refiero cuando digo la tabla del nueve es una de las tablas más fáciles que existen, damos cuenta y analizamos bien a nuestros resultados de cada múltiplo de esta tabla se van intercambiando, no sé ejemplo de la tabla 2 * 9 y 9 * 9:

2 x 9 = 18

9 x 9 = 81

A picture containing text, sign

Description automatically generatedAnaliza profundamente los números solo cambian de lugar, Aqui el 2 x 9 = 18 y el 9 * 9 = 81, tenemos en número 18, en la tabla del 2 * 9, y en el 9 * 9 son 81, los números o sus posiciones solo se intercambian como en la siguiente imagen:

Pienso lo mismo para los demás múltiplos que hay, pero tomen en cuenta que esto solo aplica para la tabla del 9.

Ahora pasando con otro consejo para aprender se las tablas, puedes utilizar tus dedos de la mano, al menos a mí así me las enseñó mi maestra de tercero, contamos con 5 dedos en cada mano, 10 en total, así como Yo nada más que los números se intercambian asimismo podemos utilizar nuestras manos, nuevamente utilizamos el 18 y el 81; en la tabla 2 * 9, igual a 18, consiste que bajes tu dedo número 2, al bajar lo dejas una separación dónde muestras de lado izquierdo un solo dedo Y de lado derecho 8 dedos parados como en la siguiente imagen:

Si se dan cuenta, se puede mostrar el número 18, con un dedo del lado izquierdo y 8 del lado derecho. Y así se puede trabajar con los demás múltiplos del nueve, y así poco a poco puedes aprender te los múltiplos. Les dejo el último ejemplo del 9 * 9 igual a 81.

Bajas el dedo número 9, y sale el resultado, 8 desde del lado izquierdo y del lado derecho 1, que juntando es igual a 81.

Estás son dos formas de aprender te tus tablas de multiplicar del 9. Espero que te hayan ayudado.


Comentarios